söndag 18 april 2010

Målarhelg...

Hej alla!

Igår tog jag och Emma med oss Ellen och Clara till badhuset. Där spenderade vi många timmar med att åka vattenrutchkana, basta och träna simning. Vi hade en toppendag där!

Ett litet loppisbesök på vägen hann vi också med. Ett par fina porslinsskärbrädor blev gårdagens fynd.

Jag visar lite av hallgolvet (det saknas en liten list vid tröskeln) som har blivit vitt.
Sovrumsgolvet ska få behålla sin naturliga färg tillsvidare, tycker att det är fint det också.

En trevlig söndagskväll till er!

Kram C


På Pilasterhyllan hänger en klänning som jag köpte hos Lizzo's.
Ägarinnan (som också kallas Lizzo) är en kanonhärlig tjej som med sitt stora engagemang, är så otroligt duktig på att få sina kunder att känna sig välkomna till sin butik.

19 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
En vacker bild av ett fint rum !

Kram
Anci

Vintage House sa...

Vackra golv:)
låter som en toppen dag och porslinsbrädor är aldrig fel att komma hem med.
kram
sandra

Viola sa...

Låter som ni haft det riktigt mysigt, ha en bra vecka som kommer, kram

Vintage sa...

Verkar som om ni haft en mysig dag.Fina golv ni har fått och klänningen är jättesnygg! Själv pustar jag ut med ett glas vin efter 1 års kalaset.Sköt om dig! Kram Susanne

Maria i Lilla villa vita sa...

Hej vännen!

Åh, vad jag blev avundsjuk på porslinsskärbrädor, jag letar och letar, men de är ej lätta att finna!
Har du några bra tips att dela med dig med anledning av att måla golv? Jag drar mig lite för det, med tanke på två barn och hund. hur organiserar man det rent praktiskt? Eller har du sån tur att det bara går att stänga en dörr? Jag skulle vilja måla vårt hallgolv med linoljefärg, men det känns som om rätt läge aldrig infinner sig. Vi kanske får tälta i trädgården i sommar??
Kram Maria

lottens vita och gröna sa...

Hallå!!!
vad kul med golven, det blir sån himla skillnad..ända kruxet att allt smuts syns mer, fniss!! tre ungar och en hårande katt jaaaaaa dammsuga gör vi typ jämt, suck!
vilke superfin klänning, härligt att handla där personalen gillar sitt jobb!!!
må väl, varmkram lotten

Sussi sa...

Kul att få se lite före, under, efter bilder! Det är så inspirerande...och va fint det blev! Funderar också på att måla våra golv, de är i bokparkett och har blivit så gulnade och fula efter alla år. Har inte hört om någon som målat ett parkettgolv, så jag känner mig lite osäker på om jag ska våga...
Och sen är det ju själva jobbet, flytta på alla möbler....pianot...skåpen...hörnsoffan phu!! Ligger nog lågt ett tag till! :)
Kram
Sussi

Karin Lindström sa...

Åh, ni har att göra ser jag! Det är mycket jobb, men så fint det blir, jag förstår att du är nöjd;)
Vi har också varit i badhuset i helgen. Barnen älskar det, ja det gör vi också.

Jag har sorterat alla mina knappar i en sån låda med små fack som du har. Det är jättefin och praktiskt, men man måste ju ha den liggande och då tar den ganska stor plats! Jag fick just en kommentar att de tog 900 kronor för dem på antikmässan;)

Ha en fortsatt bra renoverings vecka!
Kram Karin

Livet på Berget sa...

Så vackert golv!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Lilla Blanka sa...

Hej goa Milla!

Låter som en bra helg!

Det blir riktigt fint med golven, åhh ni kommer inte att ångra er, jag älskar våra vita trägolv =)

Ett par nya porslinsskärbrädor? Wow vilken lycka!!!

Kraaam
Mia

PS du undrade om min kudde i tidigare inlägg, du kanske fått svar på annat håll, jag är lite seg på att svara (förlåt). Jo den är från en lokal butik, men jag har sett den i ett par nätbutiker också. te x http://havsviken.blogspot.com

Annas skattkammare sa...

Så fint golvet blev!! Jättefin klänning med!
Kram /Anna

Millygarden sa...

Vacker bild...åh vilka fynd porslinsskärbrädor är inte helt lätt att få tag på för många är på jakt efter dom nu för tiden.

Kram Marina

Marie sa...

Låter som en härlig dag i badhuset och det låter ju toppen med skärbrädorna!!!!!!

Härlig bild, golven ser jättefina ut!

Kram Kram
Marie

Jacqueline @ HOME sa...

What a lovely day out you all had. I love your new dress, Camilla and your bedroom looks beautiful. I really love the wooden floor and everything in the room.
You do have wonderful style and taste. XXXX

MiaMaria sa...

Hejsan Camilla!

Vilket vackert golv...och jag förstår NI hade det skönt i badhuset!

HA en skön vecka!
MiaMaria

LOPPISLIV sa...

Halloj...ja jag ser ju nu att min långa kommentar inte kom med, blogger strulade som bara den just den kvällen jag försökte, så jag gör ett nytt försök idag :-)

Golven blev verkligen fina när de blev vita, så ljust och fräscht, men jag tycker du gör rätt som låter sovrumsgolvet vara så länge, det är fint som det är. Jag är sååå sugen på trägolv i vårt kök också nu. Ha en toppendag, idag skiner solen igen, härligt!! Vi höres. Kraaaaam P

Penseldraget sa...

hejsan
jätte vackert golv och så skön att få va i badhuset =)
önskar dig en skön helg
kram pia

HOUSE of ADELA sa...

Tittar in hos dig och säger hej;) Vilken mysig blogg! och vilka fina nysplipade golv;)

På återseende;)
Kram Adela

Lev Vackert sa...

Åh jag bara älskar din bild ! Kram Petra
www.romantiskahem.blogspot.com