tisdag 25 november 2014

Novembertugg...




God kväll i stugorna!


Hinner ni med att läsa alla mina inlägg och att titta på bilderna eller ska jag dra ner tempot lite?=))

För att ni inte ska glömma mig helt slänger jag in en gammal bild i brist på nya färska adventsinspirerande bilder. Det är ju så grått och mörkt ute, så det är inte lätt att få till några bilder. Jag tycker att ni är värda mer än att jag publicerar bilder som ser ut att vara tagna i en mörk garderob.

Jag kikar i tidningar, bloggar, och Instagram och andra forum där inspirationen flödar, och bara hoppas på att jag också ska bli smittad, men INTE, jag längtar till sommaren. Det vågar jag nästan bara viska eftersom de flesta verkar längta alldeles galet mycket till den mysiga och "såå härliga vintern". Brr, jag fryser redan varje dag och längtar inte ett endaste dugg efter den vita ski.., snön.
En bidragande orsak kan vara att i affärer, tidningar och på radio, som vi alla blir matade med, så har julen varit framme ett bra tag redan och det gör nog att iallafall jag har blivit lite mätt innan den ens har börjat.

Men jag vet också att allt eftersom tiden går, så rättar det till sig och julstämningen infinner sig även hos mig så småningom.


Ha det gott alla fina!

2 kommentarer:

Anci sa...

Ta det i den takt du önskar :)

Jag tycker i alla fall att det är en mysig och mjuk julkänsla här. Bilderna är fina.

Kramar
Anci

MODERN COUNTRY sa...

Jeg holder sånn med deg Camilla!! Jeg fulgte et matprogram på tv i går, Spania, sol, havet og Paella. Ville bare stupe inn i tv`en å bli der ;) Føles litt trist når mørket allerede smyger seg på klokken 3 på ettermiddagen. Enda hvor mye jeg synes hver sesong har sin sjarm, så forsvinner litt lyst og energi med mørket og kulden.

Tross ditt fravær av Julesteming, ønsker jeg deg en trivelig tid fremover. Selv skal jeg forsøke meg på å lage en krans, duften av einer er for meg litt Jul ;)


~ Aina ~

(blogger selv ikke så ofte mer, etter 7 år har det blitt vanskeligere å fortsette sin Inspirasjonsreise...)