söndag 17 januari 2010

Pärlisar...

Hej på er!

Hoppas att ni har en mysig avslutning på helgen!

Igår blev det skridskoåkning på sjön. Korvgrillningen uteblev dock, barnen röstade för bullar och varm choklad i stället.

Det är väl som att cykla, kan man det så "sitter" det, tänkte jag och snörade på mina skrillor.

Men icke, det var inte alls så lätt som jag trodde. Efter 10 minuter skakade mina "bambiben" så mycket att jag satte mig och fikade istället. =)

En fin vecka önskar jag er alla!

Kraaam



Ett par pärlhyacintbilder till.


Blockljuset har också blivit utbytt.

47 kommentarer:

Mia, New Room Interior sa...

Åå, så fint med vårblomster!! :-) Ha en fin søndag! Kram

Vintage sa...

Vilken mysig vinterdag ni verkat ha! Underbara bilder på pärlisar! Ha en skön Söndag kväll Kramar Susanne

Anna-Lena sa...

Vad fint det var med dina små pärlisar! Blev väldigt sugen på att köpa hem några nu.

Önskar dig en fin vecka!

kramar Anna-Lena♥

Made in Persbo...Carina sa...

Å himmel så mysigt med skridskoåkning på sjö med bullar och choklad!!!

Jag åker med sonen till isbanan ibland men har ännu inte vågat snöra på mig mina egna gamla skrillor. Har inte åkt på riktigt sen skolan....om man bortser från en gång när jag hittade en frusen pöl i skogen och "åkte" på den...två steg å vänd å två steg å vänd...ha, ha...det tokigaste var väl att grannen kom och såg mig :)

Du jag mailar dig ;)

Kraaam raring!
Carina

Pilo sa...

Det där med korvgrillning låter ofta mysigare än vad det är. Jag beställer aldrig en grillad korv i en korvkiosk utan det blir en kokt och jag tror att det beror på minnena från när man var barn och stod med en svart kolbit som var kall i mitten...

Det där med skridskor är roligt men svårt. Fråga en hockeykille och han har också ont i vaderna om han inte åkt på ett tag.

Tack för fint inlägg och ha en fin vecka.

annashusidingtuna sa...

Så mysigt det låter med bullar och varm choklad.
Visst är det härligt med vårblommor redan nu.
Kram Anna

House number 15 sa...

Härligt med pärlisar, riktig vårkänsla!!

Trodde också, har man lärt sig åka skridskor så har man, men tyvärr jag var inte heller en isprinsessa.

Ha det gott/C

Sköna o Gröna Ting sa...

Aj aj.., då kommer du har ont i benen i morgon.., träningsverk efter att ha stått ostadigt på skrillorna:)
Ja du, hade jag ställt mig på ett par skridskor idag hade jag inte stått lodrätt många minuter!!!!

Lät smarrigt med bullar och varm choklad..,, riktig vinterfika:)
Ha en fortsatt skön söndag
Kram kram
Marianne

Anci sa...

Jag förstår dig helt och fullt ang skridskoåkningen :)
Ha en skön vecka du med !

Kram
Anci

Tant Elwira sa...

Älskar dessa pärlisar och det var helt underbart fina bilder som du visar med pärlorna för att inte tala om alla andra fina bilder. Nu måste jag kika vidare hihihi.
Hälsar
Jessica

Rut och Signe sa...

Jag har inte stått på skridskor på över 20 år!!! Jag skulle inte ens få dem på fötterna tror jag...... Men jag skulle vilja kunna åka långfärdskridskor då det ser så härligt ut. Ha det gott, glömde, fina pärlisar! Marie

Norregård sa...

Hej!!
Söta pärlisar;o)

Det är minsann inte så lätt som man tror...Jag åkte i nyårshelgen!
Ha en bra start på veckan!!

Kram Kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Vakre vår blomster hos deg..Her kosere vi oss med nybakt kake...

ha en fin ukestart..

Klem kerstin

(eddas) sa...

Nydelige perleblomster...har ikke fått kjøpt ennu...men skal:)
kos deg
klem klem

LOPPISLIV sa...

Hej igen! Tack för titten tidigare idag. Tror du inte jag glömde köpa pärlisar när jag var nere på ica för en stund sedan, tänkte ändå när jag stod i kön att det var ju något jag skulle ha....(skyller på åldern, man får helt enkelt ha en minneslapp med nuförtiden..ha ha) blev påmind nu när jag ser dina vackra bilder. Ohhhh det ser ju så vårigt och fint ut...Kraaaaam P

Cathrin sa...

Men visst är det härligt vårigt med pärlhyacinter! Jag fyller också hemmet med dessa härliga "vårbudbärare". Och så härligt det lät med skridskoåkning med varm choklad efteråt. (Tycker det lät lagom med 10 minuters åkning och sedan fika, tror inte jag heller klarat mer)

Önskar dig en riktigt fin vecka!
Cathrin

Louise sa...

Så fint med små pärlhyacinter!

Kjeruben sa...

*Fnis*... kjenner til den følelsen der ja ;-)
Så herlig den siste skåla med perleblommer var! Nydelig!
:o)

by camilla jin sa...

Nydelige vårblomster! Perlehyasinther skal snart finne veien til mitt hjem også ;) Fantastisk blåfarge!!

klem, camilla jin

Livet på Berget sa...

Hej Bambi:). Så mysigt det lät!
Jag håller med dig, det är inte alls lätt att åka skrillor, jag har också provat nyss.
Kram
/Sara

Vintage House sa...

Låter som en härlig dag, jag hade nog varit som du på isen. Har inte åkt på hur länge som helst..Härligr med lite vårblommor, ska nog inskaffa några här hemma oxå. ha det så gott kram sandra

lottens vita och gröna sa...

fantastiska bilder, hopp om ljus och vår!!! pärlisar är en av mina vårfavvosar!
varmkram lotten

VITA NYANSER sa...

Det är superfint med pärlhyacinter, har själv fått hem några idag = ). Fina bilder!

Kram L-L

Linas Vita Hem sa...

Hej hej!
Mmm det är så fint med pärlhyacinter! Fina bilder du visar! Lät som en härlig dag, här var det också bra länge sen fötterna hade ett par skridskor på sig!:) ´Hoppas ni får en fin vecka!
Kram/L

Marie sa...

Hej Camilla!

Låter som ni hade en härlig vinterdag! Var jättelängesen jag åkte skridskor, jag skulle nog också få "bambiben", hihi.

Underbara bilder, jag älskar pärlhyacinter!!!!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

fröken knopp sa...

Ljuvligt med vår inomhus!!!! MM...

Nej du de där med skridskor o ingenting för mig heller..får ont i fötterna bara jag tänker på de..hihi...

varma kramar elin

Erika sa...

Men du försökte och det är själva grejen eller? Bra gjort!

Hannis sa...

Mysigt ändå trots skakiga ben=))
Fika och frisk luft tackar man ju inte nej till!

Snyggt med blommorna i silverskålen!

Ha en skön dag/Kram Hannis

at Hanna sa...

Jag älskar fågelplanchen du har i bakgrunden. Har blivit tokig i botaniska affischer på sistonde.
vart hittar man en sån?

gamla skolan sa...

Låter som en härlig vinterdag ! Och vilka ljuvliga bilder på Pärlhyacinterna , andas vår ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Anonym sa...

härligt! så enkelt och underbart! Jag gillar de små blå och att de doftar lite behagligt om man kommer dem nära ;)

Kram pernilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så vaninsiigt vackert!!! Så snygga enkla arrangemang och så ursnygga bilder!!! Jag har också en o annan pärlis som jag fotade förar gången jag var hemma, kommer i ett inlägg lite längre fram, har lite "kö" pga att jag ät borta så mycket, lite snurrigt i livet just nu, tack för länk till mej, du har en du med hos mej! Pärlhälsningar till dig!! Mari.

[ c o y o t e ] sa...

Heej!
Ja, det är mysigt med en utedag! Korv å fika brukar smaka som bäst när man är ute..

Kram på dig!

Mia

fröken knopp sa...

hej camilla...
hoppas att du fått en härlig start på veckan!?

ja här i kyrkhult finns ju en loppis..kallas hultet... Öppet lör o sön 12-15 o måndagar 12-17 tror jag... Har nästan alltid något med mig där i från..:)

varma kramar elin

fröken knopp sa...

hej camilla...
hoppas att du fått en härlig start på veckan!?

ja här i kyrkhult finns ju en loppis..kallas hultet... Öppet lör o sön 12-15 o måndagar 12-17 tror jag... Har nästan alltid något med mig där i från..:)

varma kramar elin

Magdalena sa...

så vackert hos deg!! '''

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint med pärlhyacinterna!
Frågan är om jag ens skulle kunna stå på ett par skridskor?....

kjersti sa...

Hei Camilla

Du har det så vakkert her inne, elsker lyset i bildene du tar:)
Vet du, jeg sto på ski i jula (12 år siden sist). Trodde også at dette kunne jeg.... men der tok jeg feil. Knall og fall ble de mange av, hihi;)

Takk for koselig hilsen hos meg i dag:)

Klem K

Bo med Lena sa...

Perleblomster er kjempefint og et friskt pust etter julen. Ha en super uke!

Lena

Unknown sa...

tack för gullig kommentar!
Dig ska jag följa, fin blogg,underbara bilder, ska titta runt mer i kväll.
Ha en bra dag.
ps. lägger till dig i min blogglista!
Kram Anna

johanna sa...

Hej
å vad mysigt det är med sådana dagar! Bullar o varm choklad är inte dumnt=)
Kraaaam

Designe sa...

Åh va mysigt det låter med skridskoåkning på sjön!..och fika!:) Idylliskt låter det! Så fint du satt dina pärlisar! Kram :)

Madeleine Berglund sa...

Ja men visst hade jag tur. På vissa loppisar gäller det att vara snabb. Hihi. =)

Jag är inte heller fullt så stadig på skridskor. Jag har en sambo som är jätte duktig och han får mer eller mindre dra mig i början. Haha.

Mysigt med bullar och varm choklad. Gott gott.

Vilka vackra pärlhyacinter och fina prylar runt omkring. I like it. =)

Kram madeleine

Camilla sa...

Sååå härliga vårbilder!

Nytt mail till dej...

Ha det gott - kram!

Fröken Fräken sa...

Underbart! Jag känner nästan doften hit! Får kanske skaffa mig ett par pärlisar i väntan på att de trötta olivträden vaknar till liv. Jag ska prova att beskära dem och sedan fortsätta att hoppas och ställa dem ljust!

Kickcan & Conkers sa...

Lovely flowers - I can almost smell them :)

Annas skattkammare sa...

Så fint med alla pärlhyacinter du planterat! Och skridskoåkning lät inte fel.. det gjorde vi mycket förra året och då kände jag precis som du- helt ostadig de första gångerna sen gick det lite bättre.. =)
Kram /Anna