söndag 13 december 2009

Titta det snöar...

Hej alla!

Vad har ni för er idag på luciadagen?

Här är det en blandad kompott av sysslor.

Maken tapetserar, barnen "pärlar" och gör små söta paket till alla de tycker om. Jag själv lyssnar på musik, gör fika och låter mig imponeras av deras kreativitet.

Nu i skrivandets stund faller också de första snöflingorna utanför fönstret, vilket gör att mysfaktorn inomhus förstärks rejält.

Kram på er!

C



Noll grader ute, och första snön faller.
Inga mängder, men såå mysigt ändå!!

25 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Åhh vilken mysig dag ni har! Härligt med snöfall också!
Fin bild
Kram /Anna

Anna-Malin sa...

så myyyyysigt det låter....

snön får gärna komma hit med!

ha en fin lucia.

kram
a-m

My Lovely Things sa...

Hej!
Va mysigt att det snöar.. Det finns chans för snö här hos mig med. Hurra!!

Underbar termometer. köpte du den hos Marie`?

ps du ahr mail..
Kram Anna

Grodmamman sa...

Åh, jag vill också ha snö!:)
Jag har pyntat med tomtar idag och köpt några julklappar. Så skönt att ha kommit en bit på väg!:)
Kram

Hem och Lycka sa...

Myyysigt! Vilken fin termometer, var har du funnit den? Loppis förmodar jag?

kram

Mitt hvite hus sa...

Så heldig dere er som får snø... her har det regnet i dag...

Litt av hvert som har skjedd her i dag også...

Ønsker deg en fin kveld..

Klem kerstin

Marie sa...

Tack för din fina kommentar! Det värmer i vinterkylan. Här snöar det inte men det är "skåne kallt" och det är detsamma som ett 4-5 minus grader. Ha en riktigt skön lucia dag!
God jul i förskott!
Marie

Norregård sa...

Så mysigt här hos dig på din fina blogg!! Tack för titten;o)
Kram Kram Malin

Maria i Lilla villa vita sa...

Ja, visst är det härligt när det kommer några snöflingor. Barnen skulle genast ute med pulkorna... Skåne är härligt, men någon direkt vinter ska man ju inte tala om! Din termometer är underbar!
Kram Maria

House number 15 sa...

Vad mysigt att det snöar hos dig.Här lyser snön med sin frånvaro, vill ha lite vitt så man får lite julfeeling.

Ha fortsatt trevlig kväll/C

Anci sa...

Hej !
Så mysigt med snö !
Jag har haft en trevlig dag med lååång promenad och luciakaffe med goda vänner. Skönt att hinna med sånt också.

Kram
Anci

Livet på Berget sa...

Låter som en jätte mysig dag!
Önskar dig en fin lucia kväll!
Kram
/Sara

LOPPISLIV sa...

Oj vad ni är flitiga, vi har mest fikat och tittat på tv, sen en runda med hunden sen fikat och tittat lite till :-) Brrr så härligt kallt det är ute, Äntligen lite snöflingor. Julkänslan infinner sig på direkten...Din söta termometer gillar jag skarpt. Vi hörs imorgon. Kram P

fröken knopp sa...

hej milla..

ja visst är de få flingorna som kommar ändå underbara!! julstämningen höjs betydligt!!!

varma kramar elin

Huset utanför stan sa...

Hej! tack för din kommentar hos mig! Vilken jättefin blogg du har och vilken fantastiskt fin termometer på bilden!

Vi har också lite snö här i Alingsås, absolut inga mängder men allt blir lite lite ljusare=)

Kram

Lilla Blanka sa...

Hej goa Milla!

Åh där är den där fina termometern du köpte av Katja (eller tänker jag fel nu?)

Hoppas på några mm snö till jul, det hade varit såå mysigt!

Kram
Mia

Vintage sa...

Har fortfarande inte glömt att jag missade brocanten Grrr. Låter som om ni haft en jättemysig dag tillsammans. Kram Susanne

Camilla sa...

Hej hej och tack för titten hos mig!
Hinner knappt blogga eller kika in på bloggar, typiskt då det är kul att få lite julinspiration från alla fina bloggar!
Saknar nästan vårt gamla hus när jag ser dina bilder, det var också byggt på 20-talet.
Nu bor vi i ett hus byggt på sjuttio-talet, du förstår skillnaden...

Ha en riktigt mysig vecka!
Kram

Bitte sa...

Det låter som att ni hade en mysig lucia! :-) Och visst är det mysigt med snö, här faller snön för fullt nu och genast känns det mer JUL.

Kramar
Beatrice

Viola sa...

Så mysigt ni verkar att ha..och vilken härlig gammal termometer du visar, här ha det snöat nu hela dagen och det är så vackert ute..har varit ett vitt täcke sedan i fredags och det är man ju inte van vid här hos oss, ha en fin dag, kram

Siren sa...

For en herlig graderstokk! Du har alltid så vakre bilder, blir glad av å stikke innom deg! Ønsker deg ei herlig førjulstid! Siren :)

Daniel sa...

Vad mysigt!

Å härligt kreativa ni e!

Cilla sa...

Lät som en riktig kanon söndag..
Kika in hos mig och läs receptet på den uunderbara marianneglassen jag bjöd på i lördags..
Ha det bäst!!
Kram Cilla

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Camilla.
Ja vi kallar det pumlor, och jag visste inget annat namn förrän alldeles nyligt, på lokal TVen kallas det också pumlor, gillar det namnet.
Så den gamla termometern fungerar, helt otroligt,snygg är den också.
Blev det någon mer snö, eller bara fjun.
Kram Zara

Jessica sa...

hejsan vill bara önska en god jul och ett gott nytt år kram jessica