tisdag 27 oktober 2009

Min "bröstkorg"...

Hej alla rara!

Hoppas att ni mår bra!

Här i södra Sverige har det regnat ordentligt de senaste dagarna.

När det gäller inspirationen däremot har "torkan" slagit till.
Kanske är det så hos de flesta av oss, antingen är vi inne i ett stim och har tusen ideér, och ibland sinar de rejält.

Att en liten detalj flyttas till en annan plats kan räcka för att sätta fart på tankeverksamheten när det gäller inredning igen! =)


Kram på er alla!

Camilla



Det stora olivträdet står just nu i hallen. Det är inte det ultimata stället för ett olivträd så här års, men det är såå fint.



"Vilken fin bröstkorg du köpt mamma" sa Clara häromdagen, när jag kom hem med denna.=)
Den ser verkligen ut som en byst i sin form.



Här ser ni bottenplattan med träpiggarna.
Undra hur gammal den är?

46 kommentarer:

Altes Haus mit Seele sa...

Hej,
hallen är mycket vacker och olivträdet från det, very nice!
vädret är mycket dåligt för oss ... en hel del regn.
kramar från Tyskland,
barbara

Weißer Vintagezauber sa...

Hello Camilla,
you have a dreamlike hall!!!!
Your pictures speak for themselves.
Lots of love sends you,
Elke.

fröken knopp sa...

hej camilla..
inpirationen är tyvär inte på topp här heller..o ja lovar att vädret bidrar en del...men den kommer nog tillbaka tids nog..:)

vilken underbar kort du hittat o ja dens er precis ut som en byst..hihi...

Hoppas att du får en bra dag!!

kramar elin

Engelska Villan sa...

Hej där!
Jag känner igen det där med idétorka, det är så tråkigt när det kommer såna perioder! Men hux flux kommer den tillbaka! :)
Vilket pampigt olivträd!! Det hoppas vi verkligen vill övervintra, för gratis kan det inte vara med ett sånt stort fint träd?!
"Bröstkorg" hihi! Barn ser så roliga saker i allt :)
Ha en fin dag! Kram Anna

Livet på Berget sa...

Fint i hallen, såg ljust och härligt ut. "Bröstkorgen" var jätte fin! Håller med dig om inspirationen, den går helt klart i vågor. Det är som att man måste återhämta sig emellanåt, kanske är bra det:).
Må gott!
Kram
/Sara

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga bilder, avis på ditt olivträd ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Rut och Signe sa...

Tänk vilken kvalité gamla saker ändå har. Den ser ut att ha några år på nacken i alla fall. Formen är underbar med den feminina stilen. Härlig kommentar från ditt barn! Har också lite torka just nu och är supertrött efter en intensiv period med mycket arbete.Har dock fått tag på läckra zinklådor, gamla, som jag kommer ha till försäljning i butiken. Lägger ut bild under dagen på min blogg. Öppnar nu min butiksbod sju dar i veckan från 1 nov fram till jul vilket också kommer kännas tufft med superkul. Ha en skön vecka! Marie

vardagsvitt sa...

Det var en fin bröstkorg... barn är så himla fantasifulla men jag håller med.
Du får väl förvara dina BH:ar där i *fniss*

Kram Marith

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vacker! Och vilken härligt befriande kommentar.
Eva

Mitt hvite hus sa...

For en vakker korg du har kjøpt... like de gamle korgene...og fasongen var herlig...

klem Kerstin

STENLYCKA sa...

Hej!
Oj så många inlägg jag har missat hos dig.Vad trevliga saker du visar gillar den där soppterrinen. Kul med bröstkorgen. Vilket vackert olivträd du har hur har du lyckats få det så fint?
Sköt om dig!
Kramen

Elsa sa...

Vacker korg, som verkligen ser ut som bröst ;) och gammalt. Olivträd i sink passar bra på sin plats.

Lijna sa...

Haha, bröst-korg! Roligt ord!

LOPPISLIV sa...

Hejs svejs! Hade dig i luren nyss :-) Ja din bröstkorg är verkligen fin, passar så fint där i din hall. Min håller på att hoppa ut av allt hostande här hemma. Jobba lugnt! Kram från sjuklingen

Änglarnas hus sa...

Hejsan!

Ja tycker också att det räcker med att flytta runt lite saker då och då..på ny plats känns det som nytt!!
korgen såg riktigt gammal ut och supercharmig..."bröstkorg" ..stämmer helt!!

Kramisar Sanne!

Stina sa...

Men vad fint du har det. Kan vi byta?
Kramis

Anna-Lena sa...

Bröstkorgen är jättefin, hihi... Och olivträdet helt underbart där i din vackra hall!

Hoppas att du får en skön dag i morgon!

Kram Anna-Lena♥

i Emmas vita hem sa...

Supermysig hall med de gamla resväskorna och (bröst)korgen! Har också mitt olivträd i hallen, de är ju så fina. Många kramar Emma

Tulipa sa...

Hej!
Vad fiffigt med bröstkorg!
Det var påhittigt!

Visst står ditt olivträd fint där i hallen, det vore det ultimata om man kunde ha det varsom så här års då det är sååå vackert med just olivträd på stam inomhus! Skuplturalt och enkelt vackert.

Önskar dig en skön ljus vecka! (no more rain!)

Kram mariette

Dagný sa...

Hej Milla,

hvilken fantastisk korg, og fine bilder. Du har så mange smukke ting som du styler pa en smuk rå måde. Kan rigtig godt lide dine bilder.


ha en fin tirsdagskveld

kram Dagný

Dagný sa...

Hej Milla,

hvilken fantastisk korg, og fine bilder. Du har så mange smukke ting som du styler pa en smuk rå måde. Kan rigtig godt lide dine bilder.


ha en fin tirsdagskveld

kram Dagný

Krusidull sa...

Du vet väl att inspirationen tryter ngn gång hos alla stora konstärer..fniss
Kram
Krusidullan

Skatan sa...

EN underbar bröstkorg! Ja visst, det där med kreativitet i stim känns oerhört bekant. Av någon märklig anledning börjar jag kicka igång här hemma igen. Trots detta fantasktiska kaos som stavas spädbarnstid-och-ingen-sova-tid. Men kul är det. Med kreativiteten alltså ;)

Sov gott!

Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Korgen var ju helt underbar. Ja det blir mycket regn nu, njöt idag när vi hade sol.

Kram Ullis

bikim sa...

It might not be the perfect spot for it, but it looks lovely, dear Camilla.
night night,
Rosa

Inspiration i vitt sa...

Hej Milla, ja din bröstkorg var verkligen snygg, skulle kunna tänka mig att använda den som gå bort BH hihi. Vilken fin bild på din hall och du jag vet inte heller vart jag ska göra av mitt fina olivträd, mitt står ff kvar ute.
Kram på dig/Ingela.

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vilken härlig korg, oj den är nog rätt gammal! Clara har rätt att den ser ut som en byst, en ganska ovanlig form för korg..undra vad man använde sådan till förut??

Ser dina fina resväskor, dem är så fiina!!

Ha en underbar vecka och hoppas att torkan går över snart!!
Kramar Elin

Unknown sa...

OJ! Ytterligare en blogg (hittade hit från "Maria renoverar". Jag har inte hunnit läsa så mycket ännu, men detta är helt i min stil!


Hälsar Lina

gamla skolan sa...

Hej Milla ! Vilket bra namn på korgen , ser verkligen ut som en bröstkorg ! Olivträdet är ju så fint där , jag ska ochså snart ta in mina , det gäller bara att passa dom med vatten , när man har dom inomhus ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Designe sa...

Såå himla fint du har! Jättefin korg óch häftigt med träpiggarna! Idag har vi äntligen sol efter det gråa, mörka och trista vädret!..får njuta av solen idag! Tack för din kommentar hos mig! Kul att du skrev så jag hittade hit! Kram :)

Designe sa...

Vilket superfint litet ljusgrått skrivbord du hittat! :)

Rummet för välbefinnande sa...

Hej och vad kul att du skrev inne hos mig så jag hittade hit! Vilken fin blogg du har och så underbara bilder. Ska ta och lägga till dig på min lista om det är ok?
Är så lätt att tappa bort annars i denna bloggdjungel.
Vilken härlig kommentar - bröstkorg - och den är verkligen fin. Att man kan gå igång så på en bottenplatta *ler*
Sen suckade jag lyckligt när jag såg skrivbordet, OCH flaskorna....
Ha en fin vecka nu!
Kram Mia

Anci sa...

Hej !
Det är torka här med. Din hall och korg är så vackra ! Korgen ser riktigt gammal ut.

Kram
Anci

Viveka i Bläckhornet sa...

Vad vackert du har det i hallen. Lagomt avskalat men snyggt.

Inte alla som kan ståta med en sån snygg "bröstkorg"...hihi.

kram Viveka

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm men du vilken blogg..jag blir ju helt lycklig..

Olivträd inomhus är en dröm..men jag måste ha mina i förrådet..annars överlever de inte..men man kan ju låna in dem ibland..:)

H A N N A S - F O R M sa...

Å, tack söta du...blir så himla glad!!! Så otroligt fint du har det...här kan man verkligen sitta och bara njuta!

Ha det gott!

KRAM
Hanna

Ulla sa...

Vilken underbar bröstkorg? *skrattar*

Anonym sa...

Jag döööör så vackert Du har det, vilken färgsättning!! 10 poäng av 10 möjliga!

Agneta

Heidi sa...

Thank you for stopping by in my blogg <3

You have very nice blogg here :)

Heidi
<3

lottens vita och gröna sa...

hej millan! fnissar, bröstkorg, det är ju så ju, hihi! superfin och jag bara älskar ditt sett att inreda, ser så härligt ut!!! må väl vännen, varmkram lotten

Blåbärs och smultronstället sa...

Bröstkorgen var verkligen fin och den passar fint i hallen. Mitt olivträd står i köket än så länge.
Kram Susanne

Riitta / Wanilla sa...

Din hall är fantastisk och fin blogg du har.
Hälsningar från Finland,
Riitta

Marie sa...

Hej Camilla!

Hihi, bröstkorg, barn är ju för roliga! Men man måste ju faktiskt hålla med Clara, liknar onekligen en byst.

Vet heller inte riktigt vart jag ska göra av mitt stora olivträd, just nu står det i köket vid altandörren. Vi får väl se hur det kommer att klara av vintern.

Trevlig helg!
Kram Marie

Tessie sa...

Hej!

Tack för titten hos mig. Du har ett jätte fint olivträd, själv lyckas jag inte hålla liv i mina... förstår inte vad jag gör för fel. Några tips?? :-)

Kram Torparfrun

P.S skönt att läsa att det finns fler hus innehållande 4 barn *s*

Maria sa...

Vilka jättefina bilder, ser så hemtrevligt ut.
/ Maria

Liten Bod sa...

Vilken underbar korg! Den ser faktiskt lite bystlik ut :) Tänk vad barn är observanta... Kram, Tina