söndag 18 januari 2009

Saker...

Hej!

Här kommer bilderna på loppissakerna jag fick med mig hem häromdagen.

Tänk att det kan vara så kul att gå runt och vända och vrida på saker som andra har kasserat.
Att se möjligheter med saker som en del benämner som"skräp".

Den stora charmen med loppis är att inte veta vad som ska komma med hem. För även om det är något speciellt jag är på jakt efter och inte hittar, så har ändå loppisen tömts på något! :)

Trevlig kväll!

Kramis C



Jag har redan en jättestor silverbricka, men
denna hade handtag så den fick följa med också.



Besticken som är mycket mindre än de ser ut
på bilden, ska jag ha till exempelvis ostbricka.

Att tallriken med gammelrosa rosor var med
i köpet förvånade mig själv :) men den tilltalade
mig på något sätt.



Denna är jag inte helt säker på vad man använder till, men
den ska få hänga i hallen som prydnad.
Två örngott med vita monogram blev också mina.

48 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fina saker du hittade på loppisen! Tallriken var ju jätte söt och brickan gillade jag också. Kanske för att min mormor har en sådan och jag förknippar sådana med henne.
Kram

♥ Pia... sa...

Hej ja dessa loppisrundor..det gör mej oxå glad och lycklig av att gå och titta...vrida ..vända och finna ett fynd eller två:)just det där att se en möjlighet av vad andra kasserat...en bricka med handtag är jag på jakt efter..inte så lätt att få tag i det verkar det som..men jag får leta..fina fynd förövrigt..kram..PIA

Hannis sa...

Jag är långt i från nåt proffs men det ser ut att vara en skomakarläst(tror det heter så)
Som man använde förr när man tillverkade skor.
Fynd!!Alltihopa!
Brickan blev jag lite avis på=))

Har lite loppisabstinens...
Måste nog ut på en runda i veckan=))
Kram Hannis

StrandviksVillan sa...

Tallriken var ju söt - och en sån bricka skulle jag också gärna ha.
Det borde väl vara en läst det där, som man använde då man gjorde skor?

LOPPISLIV sa...

Finfina fynd du gjort igen, den lilla kannan och brickan med handtagen...så vackra...för att inte tala om tallriken med rosor på den var ju helt underbar :-) Jaa du ser vad man ändrar sig (tur det eller hur?)Kram Paula

Emma sa...

Åhhh vad kul med loppis. Så fina skaer du fyndat.
här har det varit loppis torka allt för länge nu, men ska ta mig i kragen snart.

Kram Emma

Annas skattkammare sa...

Så fina fynd du gjort!! Hoppas du haft en trevlig helg!
Kram /Anna

Mia sa...

Men oj vad mycket fint du hittade på loppisen.

Jag är också enormt loppissugen med det får nog vänta till efter löning. :)

Kram Mia

annashusidingtuna sa...

Ja, på loppisar vet man aldrig vad man kommer hem med.
Brukar stå och sälja ibland,slutar oftast med att jag handlat upp hela förtjänsten!!
Tror att skosaken är ngt som skomakaren hade när han mejslade ut skor...
Kram Anna

Snuttan sa...

Vika fina fynd du gör./Kramisar

marita blücher sa...

Hej Camilla,
Vilka fina fynd du gjort - jag hinner tyvärr aldrig gå på några loppisar då jag alltid har helgöppet - snyft.... Tusen tack för din rara kommentar på min blogg och du är varmt välkommen till våren, om du har vägarna förbi.
Kramar/Marita

Engelska Villan sa...

Hej!
Jättefina saker, och de gör sig så bra mot den vackra bakgrunden på bilderna! Det svåra är ju att se sakernas potential!
Den sista bilden ser ju ut som ngt slags skoblock va? Det var ju bara gånggärnet och det som förbryllade lite...
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Anna

Brocante sa...

Så fine ting. Jeg kommer akkurat fra London og kjøpte slik sko blokkere der! Jeg hadde tenkt å bruke mine til kroker på veggen - fine å henge vesker og skjerf på f.eks.

Erika sa...

Vilken bra loppis du måste ha som hade så många fina saker väntandes på dig.

Hoppas du har haft en trevlig helg!

Maria sa...

Tallriken älskar jag! Söt som socker. Var huserade loppisen??? Kram M

Viola sa...

Härliga rara fynd, så klart du ska ha en tallrik med rosor, fniss,,,,du vet ju vad VIOLAN älskar och visst är det härligt att gå på loppis, något av det bästa som jag vet, ha det gott i veckan, kram

H A N N A S - F O R M sa...

Så fiiiiina saker...fina bilder oxå...ska kika mer!

STOR KRAM
Hanna

Hemmalycka sa...

Jättevackra saker du har hittat :)
Kram Åsa

Ann-Catrin sa...

hej vännen!!
ja det är det som är charmen med loppisar.. at se sånt som andar tycker är skrutt!!

Undrebara fynd..


kram på dig
A-C

sortekatt sa...

Så fine lopper!!
Gleder meg til det blir loppis-sesong her:)))
Ha en fin uke, klem Mona.

white living sa...

Hi Camilla,

thank you for your nice comments.

Your blog is also sooooo wonderful. I like the pictures

And yes you can link my blog :o)

I wish you a happy day

Bianca

fyra vindar sa...

tack för vänliga ord!
fin måndag till dig!
/miss sophie

Anci sa...

I mitt tycke så har du fyndat. Jag längtar tills jag kan gå på en riktigt bra loppis igen.

Kram Anci

Syster vit sa...

Men loppis är ju SÅ roligt. Vilka roliga och fina fynd du gjort. Ska bli spännande att se var du gör av skoinlägget eller vad man ska kalla det hi hi. Tack för din fina kommentar hos oss.
Kram
Marina

gamla skolan sa...

Fina fynd du har gjort ! Ja , att gå på loppis är så himla kul , vetskapen att inte veta vad det finns och vad man kan springa på , är så spännande ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Vintage sa...

Åh,vad många härliga saker!Hur hittar ni till alla loppisar? Kraam susanne

Maria sa...

Hej!

Oj vad fina loppisfynd! Vet du, innan jag ska på loppis darrar jag i hela kroppen av förväntan! Det är sååå spännande!

Vad roligt att du tittade in hos mig! Skafferiet är faktiskt helt vanliga IKEA-skåp som jag piffat lite med. Funderar på att lägga hyllpapper med för en äkta gammaldags touch.

Må Gott sa...

Hejsan!

Tack för kommentaren, det värmer en nybörjarbloggerskas hjärta! :-D

Jisses vilka fina saker du fyndat. Gillar den söta tallriken. Rätt vad det är kommer den hitta sin funktion.

Må gott!
Kram Anette

Anneli sa...

Äh - Älskar ju loppisar, har inte varit på ett tag nu, måste iväg nånstans till helgen...
härliga saker du fyndat - gillar..
Rolig mogäng den där sista, ser ut som nån Läst av nåt slag...
Kul att du gillar mina Tavlor - blir jätteglad över det...
Kramisar/Annelie

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ojoj det var inte dåligt. Vilka loppisfynd! Wooow, säger jag bara! Tänk vilken lycka det är att få gå på loppis. Det går inte att beskriva förväntningarna, lyckan när man hittar något och sen få ställa fram sina föremål hemma. Tjoohoo! =) Kramar Madeleine

Färjtorp sa...

Vilka fina loppisfynd!!
Kul med loppis, det var lääängesen jag besökte nån nu... snart är det dags igen =)

kram Johanna

Galleri MochB sa...

och oftast hittar man mest när man inte söker något speciellt...:O) Många fina saker! Samma bestick finns hos oss också, och i flitig användning. Ha en bra vecka! Kram Mia

Hanna & Hugo sa...

Vilken fin blogg du har...
Mycket att inspireras till...

Jag har nått åt dig hos mig =)
Kram Maria

Hem och Lycka sa...

Åå, vilka fynd du gjort! Jag gör aldrig nåt fynd med stort F... ;-)

kram

Marits vita skrin sa...

Finns det når bättre än loppisar. Det spritter i kroppen på mig och så får jag liksom en sån där skynda-dig-så-ingen-hinner-före känsla som är så härlig på nåt vis.

Fina fynd du gjorde.
Kram kram

Marie sa...

Så många fina loppisfynd du gjort Camilla! Älskar att gå runt på loppisar och rota, hihi, man vet aldrig vad man hittar och det är ju det som gör det så himla kul och spännande!

Kramar Marie

Maria sa...

Vilka fina fynd!!! Tänk den härliga känsla när man hittar vackra gamla ting!

Tack för din goa kommentar!
Kram Maria

Mitt hem i Frankrike sa...

Hej snygga saker du har fatt med dig hem fran Loppisrundan.Alltid lika roligt!

kram
stephanie

Hanna sa...

Åh, vad mycket fint! *avis*

Ha d gott!
Kram Hanna

mig & alice sa...

Men vilka fynd du gjort!
Visst är det härligt att komma till ett loppis och känna den där härliga känslan att man kanske kommer att göra det stora fyndet :-).
Du beskriver det så bra, att hitta vad för någon annan är skräp och för en själv som hittar det kanske det är en skatt.
Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Hulda sa...

Virkelig noen flotte ting du har funnet på loppemarked. Jeg falt for det fine fatet med blomster på og den hvite muggen, kanskje sausenebb?

Sköna o Gröna Ting sa...

God kväll!
Kul att du var och hälsade på mig, glad attans!!!
Förstår dig på fatet med rosorna, klart att det skulle få följa med dig hem!
Tror väl att det kan vara en skotänjare(heter det så...?) du köpt, vild chansning.
Ha en underbar vecka
Marianne

gamla skolan sa...

Hej ! Jag har något till dig på min blogg , om du vill ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Hjärtat Mitt sa...

Så mycket fint du hittade. Visst blir man lycklig, även om man inte hittar precis det man har tänkt sig.
Jag älskar din skylt :)
Ha en bra vecka!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

johanna sa...

Hej goa du...visst är loppis underbart!! Det var så längesedan jag var på någon=( Jättefina saker
Kraaaam

Unknown sa...

Fina saker du har fyndat! Jag ska ut på en kort lopisrunda imorgon och hoppas verkligen på åtminstone ETT litet fynd...det är ett gift med loppis:) fast inte dödligt som tur är;)
kram kraam Pia

Unknown sa...

Fina saker du har fyndat!!
Hoppas på tur imorgon då jag ska gå på loppis!

Kram Pia

BELLE BLANC sa...

Hej Camilla,
thank you so much for visiting and linkin' my blog! You also have a very great place to visit and I love all your warm and pretty pictures! I also linked you! But it is such a pitty that I can't understand swedish... :0( I think I should learn it...
Kram Mira!