tisdag 13 januari 2009

Härliga vinterdagar...

Hej!

Dessa bilder har jag tagit sittandes i trappen inomhus, kunde inte låta bli att knäppa några soliga vinterbilder förra helgen.

Himlen var ljusblå och snön låg så fint ute på gården, och då tänkte jag att dessa bilder vill jag dela med mig av till er.

Nu ska jag krypa upp i soffan, dricka te och vara lite social, för nu ropar J (maken) på mig!

Ha det gott!

Camilla



Utanför gäststugan samsas lerkrukor och zink.



Hängbjörken är underbar året om.



Två turturduvor....eller kajor, kanske. :)



Barnens lekstuga får vara med på ett hörn.
Ignorera ställningen till studsmattan! :)

44 kommentarer:

gamla skolan sa...

Fina bilder ! Vilken söt liten lekstuga dina barn har ! Och så fint med zink och lerkrukorna där ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Snuttan sa...

vilka underbara bilder./Kramisar

Snuttan sa...

vilka underbara bilder./Kramisar

Penseldraget sa...

hej
så vackra vinterbilder....här hos oss har snön försvunnit så nu är de bara grått o dassigt igen, så söt lekstuga de måste va himmelriket för dina barn att leka där =)
ha en skön vecka
kram pia

Tracie~MyPetiteMaison sa...

I love your beautiful photos of the snow. It's warm here where I live in California, does not feel like winter at all. The little white house is darling, I want to move in.
~Tracie

Inspiration i vitt sa...

Hej, tack såå mycket för gulliga ord om boken, ja nu jobbar vi för fulla muggar med den och hjälp vilka fina bilder vi har. Dina bilder utanför ditt hus är så vackra och du har så mycket fina zinksaker.
Kram på dig/Ingela.

Mitt hvite hus sa...

Hei Milla0)

Så fine bilder. vakkert når solen skinner på en gnistrende snø=)

mange klemmer Kerstin

annashusidingtuna sa...

Så fint du utanför er gäststuga!
Kram Anna

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Milla! Du har det så fint på ditt lilla bord med alla krukor och zink till. Visst är allt vackrare när det är snö och vitt ute, bara lite frost så är jag nöjd, allt ser så mycket vackrare ut då, även inomhus blir det ett helt annat ljus. Gillar inte alls detta trista som är nu. Vår gräsmatta ser ut som en tvättsvamp och när sen Wilma springer runt som en tok kan du tänka dig resultatet :-) Ha en bra dag, nu ska jag rusa till jobbet. Kraaam Paula

Maria sa...

Ser jättemysigt ut. Vilken kär lekstuga, med spröjsade fönster. Jag vill också ha snö!!!!

Mia sa...

Härligt med det extra ljus som snön ger. Här är det barmark igen och isarna smälter... vårkänslor? JAAA!!

Kram Mia

Anonym sa...

Vilka fina bilder, ser sådär skönt ut i luften, sol och klar fin luft!

Graadskan sa...

Fina bilder! Ni ser ut att ha en STOR tomt... Trevligt!

Här har vi det milt och snarare regnigt än kallt - dessvärre! Jag hade gärna haft vinter utomhus, inne har jag däremot tagit in våren i köket igen. Känns så mycket lättare med ljusa textilier.

Kram Camilla

Anci sa...

Vad fint det ser ut ! Vintern är så vacker ibland.

Kram Anci

Hanna sa...

Härliga bilder!
Hehe.. har ni oxå en såndär fin..studsmatta =) Vi köpte oxå en ifjol, hua..ser ut som cirkus på går'n.. haha!
Nödvändigt ont ;)

Ha d gott!
Kram Hanna

Maria sa...

Nu har jag vårstädat lite på min sida, du får gärna kika och och ge ditt expertutlåtande ;). Undrar lite hur du får in bilden med text högst upp? Är det Photoshop som krävs? När jag försöker lägga in en bild där blir den helt enormt stor. Kram kram från M

Viola sa...

Tack för att du delade med dig utav dom vackra vinterbilderna med den härliga blå himlen, ha en skön kväll, KRAM

Erika sa...

Jätte trevligt att få se din vinterträdgård. Eran lekstuga var väldigt gullig!

Engelska Villan sa...

Jättehärliga vintriga bilder och vilka fina arrangemang du har utanför gäststugan! Vad glad jag är att du hittade min blogg, för nu har ju jag en ny favvo att besöka... :-)
Kram Anna

VIT och PASTELL sa...

Åååh så söt lekstuga med vackra spröjs och allt!

Maria

Unknown sa...

Nydelige bilder og en fin blogg du har. Takk for hyggelig kommentar, koselig at du liker det du har sett av boken Sjarmerende Gjenbruk.Klem...Ellen

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otroligt fina bilder!
Gilla den första bilden kanon mycket .
Kram Irene

Emma sa...

så härliga bilder.

kram emma

Hulda sa...

Så fint du har det utenfor, nesten vårlig. Flott å ha så lite snø at det går an å pynte ute også nå om vinteren. :) Flott lekestue ungene dine har.

Maria sa...

Har en liten utmärkelse till dig på min sida ;).

me and alice sa...

Härliga vinterbilder!!!
Ha, ha känner så väl igen den där studsställningen!! Undrar om det snart finns någon barnfamilj som inte har en!!! *fniss*
Men roliga är dom att studsa på!!
Kram Susanne
ps. Lekstugan är jättefin...

Annas skattkammare sa...

Jättehärliga vinterbilder!
Ha en skön helg!
Kram /Anna

Hemmalycka sa...

Fina bilder du har tagit, för övrigt har du en jättefin blogg.
Jag lägger till dig i min blogglista, hoppas det är ok.
Kram Åsa

Mitt vita staket sa...

O va kul o ha hittat en ny superfin blogg..Kram Sussie

Marie sa...

Vackra vinterbilder! Lekstugan är så söt och vilka fina fönster den har. Här fick vi också lite snö igår så nu ser det lite vintrigt ut även här.

Ha en trevlig helg Camilla!
Kram Marie

Ps. Du har en liten utmaning hos mig, men bara om du vill givetvis.

Kirsi sa...

Hi Milla,

Thanks for your visit to my blog.
Your pictures are so beautiful.

br,

Kirsi

Anonym sa...

Jag har länkat tilll din jättefina blogg. Många vackra bilder har du!!

maiju sa...

Sååå mycket fint här hos dig igen! Gillar dina nya kökshyllar och andra bilder som du nyligen visat (hinner inte kommentera så ofta :/).

Trevlig helg!
Kram FRu Skrot

Vit Spets sa...

Halloj!
Härliga bilder Du bjuder på :)
Ställningen till studsmattan har vi riggat fast på baksidan av garaget - vi slipper se den men icke grannarna!

Önskar Dig en härlig helg
Kramis
//Siv

♥ Fyra årstider sa...

Jag tycker det är lite svårt att inreda ute nu..man är någonstans mellan vinter och vår...gillar dina zinksaker.
Kram Lotta

Marits vita skrin sa...

Jätte fina bilder. Lekstugan var ju helt underbar. Jag ska gå och kika i dina tidigare inlägg om du visat den förut.

Ja, en sån där stddsmatta har vi oxå på gården. Fast inte bara ställningen. Nej nej, HELA studsmattan står kvar. Den blåste omkull i höstas och alla pinnar blev böjda så nu står en blå böjd plockepinn på gården och ser ful ut.

Kram kram, ha en skön fredags kväll.

Marit

Marie sa...

Hejsan!

Nä, du har inte missat något, jag har inte talat om det på bloggen än. Kommer i nästa nr av AiH, jag är supernervös!!!!!!!!

Många kramar
Marie

Ps. Hoppas att barnen inte blir sjuka!

Mamma Linda sa...

Ja, du måste bara prova. Den typen av yoga jag går på heter Chi-yoga, det är ganska mycket avslappning både i början och på slutet. Mycket handlar om andningen och att man är "medveten" om sin kropp. Ja, hur soom helst så ska du gå iväg och prova tycker jag.

Vilka fina bilder du bjuder på, Tack.
Kra Linda

My Lovely Things sa...

vilka fina bilder..ja när vintern slår till så blir det magiskt vackert ute...

kram anna

Blickwinkel sa...

Hej,
thank you for visit me on my blog.
Now I have seen your lovely blog, and Jag har länkat på min sida!
Because I want to come back, to have a look!

Kram Esther

Hem och Lycka sa...

Å vilka vackra vinterbilder!

kram

Hjärtat Mitt sa...

Det ser så mysigt ut med den vita snön :)
Hängbjörken är verkligen vacker.
Vi har "bara" vanliga björkar, men det duger det oxå.
Studsmattan är väl fin året om, hihihi. Det ser likadant ut här.
Ha en underbar helg!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Fru Bes Blogg sa...

åh va härligt när de börjar bli ljusare! man blir så mycket gladare och piggare! Kika in hos mig, jag har en tävling. vinsten är ett väggord!

/Fina

Bygatan sa...

Hej.
Jättefina vinterbilder! Tänk att zink alltid är så vackert, vinter som sommar.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Lena