lördag 10 maj 2008

Värmebölja...

Ja, idag har det varit varmt! Förmodligen årets varmaste dag.

Vad gör man då? Jo, man står inne i köket med ugnen på 200 grader och bakar äppelmuffins med sina barn! Varför då?
Därför att man har lovat!! :)

För visst är det så...har man bestämt något med sina barn...så ser barnen till att man inte glömmer vad man lovat! Jäpp, nu bakar vi!!
Att hettan slår till och att man helst hade slängt sig i poolen...tar ingen hänsyn till! Har man bestämt så har man!!:)
Idag har vi inte lämnat tomtgränsen. Fika, grilla och spela kubb har stått på schemat. Och scheman.......följer man!!:)
Har en del utmaningar också att bita i...kommer snart!

Hoppas att ni alla haft en lika härlig dag! Kram Camilla






Carl Larsson motivet på termosen,
tycker jag om!

14 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ibland får man lov att strunta i vädret och göra det som man tänkt även som det är årets hittils varmaste dag. Det ser väldigt inbjudande ut.

Kram Ullis

LOPPISLIV sa...

Hejs svejs...La in en jättelång kommentar till ditt förra inlägg igår kväll..och så helt plötsligt krångla datorn och jag fick stänga ner...suck...Så underbart fint du gjort med vitt bord..mmmm vitt,zink och ljusrosa blommor...så vackert....mitt olivträd kan kanske flytta ihop med ditt :-) för det ser lika sorgligt ut...vi får väl hoppas att de tar sig nu när solen kommit och de kan stå ute igen....Ja vädret har varit helt fantastiskt...vi åkte faktiskt ner till havet och tro det eller ej men det var varmt i vattnet så det gick o bada....10 maj...är det klokt???? Ser gott ut med bullar på verandan...tycker mig känna igen kaffemuggarna :-) så fina....och visst är det fint med blå/vitt o rött/vitt också...klassiskt är det och håller alltid....det går i vågor här hos mig...fast just nu är det vitt och creme som gäller....men servisen har jag kvar ändå....så himla tålig och snygg...Kramelikram Paula ( jag slår nog en pling imorgon...ja du vet om vad :-)

MeyBiMe sa...

Så flink Mamma du er :-)
Holder absolutt det hun lover :-)
Det er bra for barna det!!!
Det så jo skikkelig lekkert ut...Jeg kommer :-) Mmmmmmm

Anonym sa...

Vi har bara haft runt 10 grader, lite småkyligt och mulet här - men det har varit en skön dag för det :D

Anna sa...

Men visst är det SKÖNT att bara vara hemma en hel dag! Riktig terapi för själen!

Annika sa...

Det ser ändå ut som om ni haft en fin helg trots bak i värmen...Det är som du säger barnen gör oss ständigt påminda om vad vi lovat:) Vilket gofika du bjuder på, måste ha varit härligt. Termosen är ljuvlig...
Ha en bra Söndagkväll
Kram Annika

Galleri MochB sa...

Känner igen de där orden..:O) Lovat är lovat! Men så fick ni ju njuta av godsakerna ute sedan... Gillar också din termos!

ChatrinesLiving sa...

Så hærlig med sommer!
Og trägården din er så vakker!

Sommeren har ikke kommet til meg enda, men jeg håper på litt sol snart!

Ønsker deg en riktig fin søndag!
Klem fra chatrine:)

Sara sa...

Klart man bakar när man har lovat! Muffinsarna ser mumsiga ut.
Kram Sara

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Hej.
Mums med fika. Vilka fina bilder från din trädgård.
Ha det gott. Kram Annika

Unknown sa...

Vilken toppenmamma du är!! Muffisarna ser ju bara så himla goa ut.
Oj vilken stor trädgård ni har... Kul att se lite bilder därifrån. Ha en go start på veckan, kram Pia

Unknown sa...

¨Hejsan! Så trevligt att läsa din utmaning!
Och vilken stor och vacker trädgård ni har! Härligt!
Jo, jag undrar om det vore ok att jag använde dig som min nästa veckans blogg på typ fre/lör ?
Vill du för att se ett ex på en tidigare sådan utnämning kan du söka p "veckans" på min bloggframsida.
Det skulle vara super skoj om jag som sagt fick använda dig till det nästa gång, men då skulle jag behöva svar innan onsdag, i form av ett inlägg på min sida (i det senaste publicerade inlägget,ler) Ha det fint så länge!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Ann-Catrin sa...

Hallå där!!

du är en snäll mamma du..men jag ser ju att muffinsen ser fantastiskt goda ut..kan tänka mig att de smakade himmleskt i er vackra trädgård!!

Kram kram A-C

@__EY__ sa...

Pssst...

for å være ærlig,
syns jeg svenske
interiørblogger
ligger et hakk
over de norske.

Du er første
svenske som
legger igjen en
hilsen på min
blogg og blir
automatisk linket !
Juuuha ! For dette
var en "magnifique"
blogg : )

Au revoir.