måndag 18 februari 2008

Gå ut eller stanna inne...det är frågan!

Jag behöver inte undra så länge...för att nu har jag en väderstation, som kommer att tala om för mig hur vädret är! Kanonbra! Behöver bara stoppa huvudet utanför ytterdörren (där den ska sitta), och kolla ifall det ska bli en promenad eller om jag skall hålla mig inomhus. Bra va?...

Önskar alla en härlig vecka! Och undrar ni hur vädret är, så vet ni vem ni ska kontakta...*fniss*
Soliga kramar Camilla :)




Lite rolig läsning...


Kolla in så smart!! Att man inte själv tänkt
ut denna lösning tidigare!
"Det är för sorgligt".... (som pippi sa)


Ur en vinkel i vardagsrummet...






Krukan var gul tidigare men den fick bli vit,
alltid fräscht med grönska och vitt!

29 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Tänk så fint det blir med lite vit färg !!!!

Helt otroligt!
det är ju bra när man kan återvinna det man redan har..*LER*

kram Pernilla

Liten Bod sa...

Hej! Jättekul väderstation! Vi har en "väderpinne", men den talar inte om lika många detaljer :) Jag målar också krukor vita i rasande fart. Konstigt att det ofta finns fina krukor billigt, i hiskliga färger? Kram, Tina

Ann-Catrin sa...

Hejsan!
De där väderstationeran är så himla fina!!
Och du vilka underverk man kan göra med lite vitfärg!!!
Kramar A-C

Rosengårdens Inredning sa...

Hej! Va mysigt du har det....
Såna väderstationer är verkligen jättebra, mycket pålitliga och ger klara besked direkt...
Boken "Franske Förnimmelser" har kommit idag och den kostar 499 kr, ville du ha en eller?
Hör av dej.....
Kram Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fint rum!!! Och kul väderstation, jag har gett en sådan både till min pappa och till min sambo, de är både praktiska (!?) och vackra med sin emalj...
Helläckra foton och gamla ting i inlägget under! Mari.

Hannis sa...

Suck,vilka fina flaskor du hittat.
Rolig väderstation.
*Fniss*Du kanske får ta jobb som "väderflicka" på tv...
Ha en bra vecka//Kram Hannis

Snäckornas sjö sa...

Perfekt väderstation!!! ;-) Måste införskaffas...

Målar också blomkrukor...konstigt att man hittar snygga krukor men i fel färg!? Nåja, det är därför det finns vitfärg och penslar ;-)

Ha det bäst!

LOPPISLIV sa...

Vilken rolig väderstation du införskaffat...skrattade gott när jag läste igenom den...så smart...Din underbara sekretär skymtar på bilden från vardagsrummet och så söt den är den lilla pallen där nallarna samsas...Ha det gott..Kram Paula

Gry sa...

Den är bara för härlig den väderstationen, ha,ha...Hur kul som helst. Jag har själv varit nära att beställa den ett par gånger, men det kändes lite snopet då jag bara skulle ha den.....Liten snåljåp kan jag bli ibland! Skulle däremot inte tveka om jag fick se den i en affär!

hi,hi...kom ihåg att hålla dig inne om snöret är borta!! Då är det bäst att återgå till sängen eller soffan med en filt....

kram Gry

Marie sa...

Hihi, den där väderstationen är ju superhärlig! Vad mysigt det ser ut i vardagsrummet! Byrån ser jättevacker ut och den lilla pallen med nallarna var ju så söt.

Ha det bra!
Kram Marie

Hem och Lycka sa...

Hihi, har också den där väderstationen, visst är den festlig! ;-) kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Har också den där väderstationen, den är bra för den visar det väder man vill ha...fniss....

Så fint hörn i ditt vardagsrum!

Det är ett litet brickbord som terrinen står på, köpte det på Mio sensommaren 2006. Tycker så mycket om volangkanten på den.....

Ha det gott! Kram!

MiaMaria sa...

Perfekt med väderstation.......nu hr du alltid koll.....

Och ser så mysigt ut i ditt vardagsrum....och vitt och grönt är SÅ VACKERT tycker jag...

HA´det så gott!
Miamaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hi,hi.. den är fiffig den där väderstationen! jag har sett en sån någonstans...borde ju naturligtvis ha köpt en också, så man vet vad det är för väder!!!
Kram
Marie

My Lovely Things sa...

Vilken rolig grej...ja en sån skulle jag vilja ha...
vad mycket fint du visar..trevligt rum..är det vardagsrum..

Oj..jag hade visst missat ditt förra inlägg...så fina flaskor..jag gillar oxå flaskor och gamla etiketter,,
ha det gott kram anna

IKT i min vardag sa...

Hahaha!!!Gillade verkligen väderstationen, underbar!!!
Så fint det ser ut hemma hos dig!

Kram Linda

Vardagslycka sa...

Ja, det är tur det finns vit färg! Den kan göra underverk!
Tack för besöket inne hos mig. Byrån med alla smålådor säljer jag i min butik, Slottsboden Strömsholm. Den är jättemysig, riktigt shabby och kul med alla smålådor.
Ha det gott!
Kram, Carina

Marie sa...

Tack snälla gulliga Camilla för världens raraste kommentar, du gjorde mig sååååå glad!

Ha en riktigt härlig dag!
Kramar Marie

Hilde sa...

Her har jeg ikke vært før nei.. Så koselig blogg du har, og takk for din søte kommentar hos meg.
Ser du driver å maler hvitt du også.. Har flere projekter på gang jeg også nå ;-)
Gøy!
Kommer snart tilbake hit, ja!
Ønsker deg en flott dag!!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Milla!
Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! Så morsom værstasjon du har fått deg. Herlig! Ser ut for at du har et kjempekoselig hjem. Jeg kikket litt under og ble så forelsket i den zink-kannen. Å, så heldig du var som fant den på loppemarked! Ha det fint! Trine

Emmeline sa...

Så koselig å få hilsen fra deg:)

Jeg ser at vi bor i hus som er omtrent like gamle og at vi har like mange barn, og må bare smile:)
Så kommer jeg inn på bloggen din og her er det jo bare Lekre Lekre bilder. Masse inspirasjon å hente.

Gøy værstasjon og så syns jeg det var UTROLIG lurt at du hadde malt den gamle blomsterbotten for den ble jo superstilig med litt hvitmaling... GOD IDE rett og slett. Ha en fin dag:)

Timotei sa...

Hei!
Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg!
Utrolig smart værstasjon! Masse fint på bloggen din. Likte spesielt godt kjøkkenbildene.Vidunderlig kjøkken dere har og for en flott gammel vedovn!
Titter innom en annen gang også, jeg.
Klem fra Rannveig.

LantlivsAnette sa...

Jahha du..en sån väder tavla skulle ju alla behöva !!Hii..hii..
Kram Anette

me and alice sa...

Visst är den rolig den där väderstationen. Bäst är: snöret borta=orkan *fniss*
Så fräscht med vita krukor och gröna växter...Ja, tänk vad lite vitfärg kan förändra...
kram Susanne

☆Therese sa...

Hei :-)
Så fin værstasjon du har fått deg!!
Veldig kjekt da og vite hvor mye en skal kle på seg før man går ut.
Veldig koselig blogg du har og jeg ser jo noen hjerter her og der ;-)
Jeg kommer til å "titte innom" senere også.
Klem fra Therese

Vårt lilla hem sa...

Hihi, vilken fin väderstation! :) *vill med ha* Tyckte den var ursöt!

Fina bilder du bjuder på ur ditt vardagsrum!

va fin zinkkannan var i förra inlägget, förstår att du föll för den! :)

Kram! Jenny

Anonym sa...

Ja, de är himla praktiska de där väderstationerna :) Och en kul detalj dessutom! Snygg kruka, gjorde sig mycket bra som vit :)

Änglahem sa...

Vilken rolig väderstation!!! Fick mig ett gott litet skratt här, Tackar!!

Ja du, tänk vad lite vit färg kan förändra!!

Ha det så bra!
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Vi har en väderpinne vi - inte helt sann alla gånger men himla skoj ändå :)